OSP Moryń Ochotnicza Straż Pożarna Moryń
Moryń

459[Z]65 - GBA 3,5/27 - Iveco EuroCargo 150E28/Szc

459[Z]65 - GBA 3,5/27 - Iveco EuroCargo 150E28/Szczęśniak Nowy samochód zastąpił w roli pierwszego wyjazdu OSP w Moryniu samochód GBM 2,5/8 Star P244L/JZS 008 z 1988 r. Wyższa DMC i mocniejszy silnik pozwoliły zwiększyć ilość wody w zbiorniku do 3.500 l. Nie zabrakło również miejsca na komplet wyposażenia gaśniczego i ratowniczego, stosownego dla samochodu pierwszego rzutu. Większość dużych elementów wyposażenia umieszczono na wysuwanych tacach. Popularne Iveco nie jest jednak zupełnie typowe: jest drugim egzemplarzem, który wyposażono w dodatkowa nasadę tłoczną 52 z przodu pojazdu (pod kabiną, przed przednią osią, po stronie kierowcy). Pierwsze takie auto z takim rozwiązaniem (GBA 2,5/27 Iveco/Szczęśniak) użytkuje od 2013 r. OSP z pobliskiej Chojny, co naturalnie stanowiło bezpośredni bodziec do wpisania w SIWZ takiego dodatkowego „bajeru”. Umożliwia on znacznie bardziej elastyczne wykorzystanie linii gaśniczych budowanych wprost od pojazdu, w szczególności w wypadku pożaru traw, zboża, poszycia leśnego itp., podczas gdy sam pojazd znajduje się w ruchu. Iveco kosztowało 689.040,00 zł, a jego zakup sfinansowano z następujących źródeł (wg moryn.pl): - 499.397,67 zł - Reginalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013 - 100.000,00 zł - Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej - 46.000,00 zł - Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie - 43.642,33 zł - Gmina Moryń * * * Oznaczenie wg PN-EN 1846-1: samochód ratowniczo-gaśniczy M-2-6-3500-10/2700-1 Oznaczenie wg PN-79/M-51300: GBA 3,5/27 * * * Numer operacyjny: 459[Z]31 Numer rejestracyjny: ZGR PR61 * * * Podwozie: Iveco EuroCargo 150E28 WS 4x4 Rocznik: 2014 Napęd: 4x4 (kat. II - uterenowione) Silnik: wysokoprężny, o mocy 205 kW (278 KM) Skrzynia biegów: manualna Liczba/układ miejsc w kabinie: 6/1+1+4 Wymiary w mm (dł./szer./wys.): 7.360/2.550/3.300 Prześwit: 430 mm Rozstaw osi: 3915 mm DMC: 15.000 kg DMC zestawu: 28.000 kg Masa własna: 8.825 kg MMR: 13.945 kg Maks. dop. obc. osi przedniej: 5.700 kg Maks. dop. obc. osi tylnej: 10.000 kg *Wyposażenie pojazdu: - pneumatyczny maszt oświetleniowy 2x1000W - oświetlenie pola pracy (listwy LED + lampy) - dodatkowe lampy halogenowe - gniazdo, statyw szperacza pogorzeliskowego - wyciągarka elektryczna Dragon Winch DWM 12000 HD o uciągu 5443 kg - niezależne ogrzewanie kabiny i przedziału autopompy *Sprzęt łączności: - radiotelefon samochodowy analogowy Motorola GM360 - 3x radiotelefon nasobny Motorola GP360 *Sygnalizacja pojazdu uprzywilejowanego - belka świetlna Gamet 2LED WN - lampa pojedyncza LED Elektra LBL-2000 - 2x lampa kierunkowa LED - modulator Elfir ZURA 1120/24 - dodatkowy sygnał pneumatyczny * * * *Zabudowa: Szczęśniak Pojazdy Specjalne sp. z o.o., Bielsko-Biała *Rok zabudowy: 2014 *Układ wodno-pianowy: - zbiornik wody o poj.: 3.500 l - zbiornik środka pianotwórczego: 350 l - autopompa: Godiva Prima P2A 2010, dwuzakresowa; 2700 l/min @ 10 bar; 460 l @ 40 bar - DWP 8/16/24 Delta Inwestycje - wysokociśnieniowe szybkie natarcie 60 m ze zwijadłem elektrycznym (prawa strona) - 2x nasada tłoczna 75 (po bokach) - 1x nasada tłoczna 52 (z przodu, pod kabiną) - 1x nasada ssawna 110 (przedział autopompy) - 1x nasada tankowania hydrantowego 75 (przedział autopompy) - 1x nasada tankowania środka pianotwórczego 52 (tył) - 1x nasada tankowania środka pianotwórczego 75 (dach) - zraszacze: po 2 szt. z przodu i pod zabudową * * * *Przewożone wyposażenie (m.in.): - zestaw hydrauliki siłowej Lukas (pompa spalinowa, nożyce, rozpieracz ramieniowy) - drabina ratownicza dwuprzęsłowa wysuwana 10 m - agregat prądotwórczy FOGO FH 5001 - motopompa szlamowa - motopompa pływająca Niagara-1 - wentylator osiowy - pilarka spalinowa Husqvarna - piła do stali i betonu Stihl - zestaw PSP R-1 + deska - 4 szt. AOUO + 4 butle zapasowe - 10 szt. węży tłocznych W75-20-ŁA (200 m) + odcinek do tankowania hydrantowego - 8 szt. węży tłocznych W52-20-ŁA (200 m) - spreparowany odcinek węża tłocznego W25 (łącznik 52) + 3 szt. węży tłocznych W25 - węże ssawne - armatura wodna i pianowa - gaśnice proszkowe - hydronetka plecakowa - tłumice - sprzęt burzący i pionierski - sprzęt do zabezpieczenia i sprzątania miejsca zdarzenia - przenośny sprzęt oświetleniowy

459[Z]62 - GCBA 8,5/48 - Tatra 148/Rosenbauer

459[Z]62 - GCBA 8,5/48 - Tatra 148/Rosenbauer Pochodząca z 1975 r., dostojna Tatra 148 z zabudową Rosenbauer typ SLF 8500 służyła niegdyś w szczecińskiej Portowej Straży Pożarnej (późniejsza Portowa Służba Ratownicza i Ochrony), jako jeden z 2 takich wozów. Tatra uczestniczyła m.in. w akcji gaśniczej przy słynnym, tragicznym pożarze szczecińskiego Kombinatu Gastronomicznego „Kaskada” w 1981 r. Pierwotnie było to auto w konfiguracji „przemysłowej” i woziło 3 tys. litrów wody i 5,5 tys. litrów środka pianotwórczego. Obecnie całość (połączonych) zbiorników wypełniona jest już wodą. Jest to doskonale uzupełnienie parku maszynowego OSP, jako że wóz nie tylko jest w stanie dowieźć 8,5 tys. litrów wody, ale może także dzięki niskiemu profilowi i układzie napędowym 6x6 bez problemu wjechać np. w głąb lasu czy w pole. W OSP auto poddano kilku modyfikacjom: oprócz dostosowania do roli „czysto wodnego” beczkowozu, zamontowano uchwyty na drabinę nasadkową, w miejscu jednego z działek przenośnych pojawiła się motopompa Niagara-1. Pojazd doczekał się również remontu (m.in. nowa powłoka lakiernicza), a nawet nowego silnika, przełożonego z (również napędzanego silnikiem Tatry) kołowego transportera opancerzonego SKOT (!). Mimo okrągłych 40 lat służby, Tatra jest nadal cennym narzędziem pracy ochotników z Morynia, jednakże myśli się już o pozyskaniu jej następcy. * * * Oznaczenie wg PN-EN 1846-1: Oznaczenie wg PN-79/M-51300: GCBA 8,5/48 * * * Numer operacyjny: 459[Z]62 Numer rejestracyjny: * * * Podwozie: Tatra 148 PP5 Rocznik: 1975 Napęd: 6x6 Silnik: Tatra 180 KM (przekładka) Skrzynia biegów: Wymiary: Rozstaw osi: DMC: MMR: Masa własna: Maks. dop. obc. osi przedniej: Maks. dop. obc. osi tylnej: *Wyposażenie pojazdu: -maszt oświetleniowy -szperacz pogorzeliskowy.... *Sprzęt łączności: -radiotelefon samochodowy [analogowy/cyfrowy].... -radiotelefon nasobny.... *Sygnalizacja pojazdu uprzywilejowanego -2x lampa pojedyncza -modulator Horn Elektronik * * * *Zabudowa: Konrad Rosenbauer, Austria *Rok zabudowy: 1975 *Technologia: zabudowa stalowa *Układ wodno-pianowy: -zbiornik wody o poj.: 8.500 l (połączone zbiorniki) -zbiornik środka pianotwórczego: brak (pierwotnie 5,5 tys. l) -autopompa: Rosenbauer, o wyd. 4800 l/min @ 8 bar -DWP-24 Rosenbauer RM-24 -2x nasada tłoczna 52 (po bokach; dawne „SN”) -4x nasada tłoczna 75 (po 2 na bok) -2x nasada tłoczna 110 (po bokach) -2x nasada ssawna 110 (po bokach) -2x nasada tankowania hydrantowego 110 (po bokach) * * * *Przewożone wyposażenie: -[zestaw hydrauliki] -[drabina ratownicza]

459[Z]64(?) - GLM-16 - VW T4/Wawrzaszek

Dawny SLRt/SLRr, służący najpierw JRG w Gryfinie, a następnie PA PSP w Chojnie (po wyjaśnienia odsyłam do materiału z OSP Chojna), w Moryniu został dostosowany do innej roli: Transporter przewozi motopompę M16/8 Tohatsu VC??? oraz sprzęt niezbędny do budowy stanowiska wodnego, a także m.in. zbiornik brezentowy i stojak hydrantowy. Nie przewozi natomiast armatury i węży w ilościach pozwalających na samodzielne działania. Jest to specyficzna odmiana GLM-a, przeznaczonego wyłącznie do organizacji zaopatrzenia wodnego.
Najcześciej czytane na naszej stronie